.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش سرقت در شبكه برق مازندران و گلستان
مدير عامل برق منطقه‌‏اي مازندران و گلستان از بهره برداري از58 پروژه برق در ايام دهه مبارك فجر در اين دو استان خبر داد.

مدير عامل برق منطقه‌‏اي مازندران و گلستان از بهره برداري از58 پروژه برق در ايام دهه مبارك فجر در اين دو استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا،"هاشمي" در جمع خبرنگاران در محل نيروگاه شهيد سليمي نكا گفت: در ايام دهه مبارك فجر 58 پروژه برق منطقه‌‏اي مازندران شامل 39 پروژه در مازندران و 19 پروژه در گلستان با اعتباري بالغ بر 220 ميليارد ريال افتتاح خواهد شد و عمليات اجرايي 7 پروژه برق رساني در ساري با اعتباري بالغ بر 240 ميليارد ريال در بهمن ماه سال جاري آغاز شده است.
وي افزود:مطالبات وصول نشده اين شركت از مشتركان برق با احتساب سنوات گذشته مبلغ 87 ميليارد ريال است كه پرداخت آن مي‌‏تواند ما را در انجام به موقع اجراي پروژه‌‏ها و تامين برق مطلوب ياري كند.
مدير عامل شركت برق منطقه‌‏اي مازندران و گلستان اعلام كرد: براي رفع فرسودگي شبكه‌‏هاي روستايي استان‌‏هاي مازندران و گلستان به سيصد ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي ادامه داد: تاكنون يك هزار ميليارد تومان در صنعت برق استان‌‏هاي مازندران و گلستان سرمايه‌‏گذاري شده است كه يكصد ميليارد تومان آن به قبل از انقلاب و نهصد ميليارد تومان آن به بعد از انقلاب مربوط مي‌‏شود.

وي «پيك بار» يا اوج مصرف برق در مازندران و گلستان را مربوط به دو ماهه مرداد و شهريور و بخشي از فروردين عنوان كرد و گفت: اگر بخواهيم مشكل برق را در اين دو ماه حل كنيم بايد ميلياردها ريال سرمايه‌‏گذاري صورت گيرد. با توجه به اينكه انجام پروژه‌‏هاي توليد و انتقال و توزيع به زمان نياز دارد و از طرفي ديگر بودجه زيادي در بر خواهد داشت بنابراين تامين منابع مالي از ديگر طرف و شرايط خاص محيطي اين استا‌‏ن‌‏ها (جنگل‌‏ها و مراتع) از طرف ديگر اجراي پروژه‌‏ها را با مشكل روبرو مي‌‏كند.
هاشمي ادامه داد: توجه به استفاده بهينه و به موقع از برق تا حدود زيادي مشكلات را حتي در زمان پيك مصرف كمك خواهد كرد.
مديرعامل برق منطقه‌‏اي مازندران و گلستان، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 45 ميليارد تومان براي پروژه‌‏هاي برق رساني در استان‌‏هاي مازندران و گلستان در حال سرمايه گذاري است تا مصرف مورد نياز در "پيك" سال آينده جبران شود.
وي با بيان اينكه سرقت در شبكه برق افزايش يافته است ،راه پايان دادن به اين مشكلات را توسعه فرهنگ استفاده درست، توجه به ملي بودن اين ثروت و نظارت بيشتر عنوان كرد و خواستار همكاري و مساعدت همه مردم در حفظ و نگهداري تاسيسات صنعت برق شد.
هاشمي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به كمبودهاي برق در اين دو استان چگونه به كشور تركمنستان برق فروخته مي شود، گفت: مقدار برق وارد شده از كشور تركمنستان به ايران بيشتر از مقدار صادر شده است و از آنجايي كه انرژي برق قابل ذخيره كردن نيست لذا در بعضي از فصول به كشورهاي همسايه برق صادر و در بعضي از فصول برق وارد مي‌‏كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.225 seconds.